fbpx

Κατερίνα Διδασκάλου: «Ο έρωτας έχει θέση στην ζωή όλων!»

Η Κατερίνα Διδασκάλου μιλά για την Μαρία Κίτσου, μοιράζεται τα μυστικά ομορφιάς της κι αρνείται να κλείσει την πόρτα στον έρωτα.

κατερίνα διδασκάλου

Η Κατερίνα Διδασκάλου είχε μια δεκαετία να εμφανιστεί στην τηλεόραση κι όλα δείχνουν πως δεν είναι μονάχα επιλεκτική αλλά έχει κι αλάθητο ένστικτο. Μετά τον ρόλο της Αλεξάνδρας στην σειρά «Τέσσερις» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, συνεχή πορεία στο θέατρο και συμμετοχές σε διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές -όπως το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι- η αγαπημένη ηθοποιός βρήκε στο σενάριο της σειράς «Άγριες Μέλισσες» και τον ρόλο της Μυρσίνης Σεβαστού την κατάλληλη αφορμή για να επιστρέψει στην μικρή οθόνη. Η σειρά που κέρδισε τις εντυπώσεις των τηλεθεατών και τρέλανε τα μηχανάκια της AGB, αποτελεί την μεγαλύτερη επιτυχία της τηλεοπτικής σεζόν κι ανέδειξε την Κατερίνα Διδασκάλου σε πρόσωπο των ημερών. Στο περιοδικό «Grande» μιλά για την πρωταγωνίστρια της σειράς και φίλη της, Μαρία Κίτσου, μοιράζεται τα μυστικά ομορφιάς της που την κρατούν νέα κι εντυπωσιακή, αποκαλύπτει πως την φωνάζουν τα εγγόνια της κι αρνείται να κλείσει την πόρτα στον έρωτα.

Δεν θα μπορούσαμε παρά να ξεκινήσουμε με την μεγαλύτερη τηλεοπτική επιτυχία της σεζόν στην οποία πρωταγωνιστείς, τις «Άγριες Μέλισσες». Όταν πήρες στα χέρια σου το σενάριο και το διάβασες, μπόρεσες να προβλέψεις την απήχηση που θα είχε στο κοινό;

Οφείλω να σου ομολογήσω πως όταν μου δόθηκε το σενάριο, το πίστεψα από την αρχή. Το κείμενο είχε όλα τα στοιχεία που δεν σου αφήνουν δεύτερες σκέψεις και συνθέτουν μια καλή δουλειά. Όταν, όμως, ξεκίνησαν τα γυρίσματα και είδα το τελικό αποτέλεσμα, μπορώ με σιγουριά να πω πως τα κείμενα, η υψηλή αισθητική και η σκηνοθεσία ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου.

Ανήκεις στους Έλληνες ηθοποιούς που συμμετείχαν στο καστ της ταινία το «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» με το Νίκολας Κέιτζ και την Πενέλοπε Κρουζ. Το επίπεδο των γυρισμάτων μπορεί να συγκριθεί με όσα συνάντησες στην αμερικανική παραγωγή;

Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να υπερβάλλω αλλά για να πω τα πράγματα με το όνομα τους, το επίπεδο των γυρισμάτων είναι υψηλών προδιαγραφών. Φαντάσου μονάχα πως χτίστηκε από το μηδέν ένα ολόκληρο χωριό στα Σπάτα! Οπότε τηρουμένων των αναλογιών, θα πω με σιγουριά πως από το «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» είχα να δω να στήνεται ένα τέτοιου είδους σκηνικό, ένα μικρό χωριό δηλαδή.

Διαβάσαμε πως στο τραπέζι των συζητήσεων των ιθυνόντων είχαν πέσει πολύ διαφορετικά ονόματα για το καστ από αυτά που είδαμε τελικά στην μικρή οθόνη. Παραδείγματος χάρη, ο ρόλος που υποδύεσαι είχε προταθεί στην Κατερίνα Λέχου.

Δεν έχω διαβάσει κάποιο τέτοιο δημοσίευμα κι ούτε έχει πέσει στην αντίληψη μου. Όσο για την Κατερίνα Λέχου, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως είναι μια αξιόλογη ηθοποιός που είμαι σίγουρη πως θα έκανε εξαιρετική δουλειά.

Από την εμπειρία σου στην τηλεόραση, το budget παίζει ρόλο στην επιτυχία μιας σειράς;

Όσο κι αν θέλουμε να είμαστε ρομαντικοί με την δουλειά και την τέχνη μας, πολλά πράγματα εξαρτώνται στο τέλος από τους διαθέσιμους πόρους. Όσο ζήλο κι αν δείξουν οι άνθρωποι, τα χρήματα που επενδύονται παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, αυτά δίνουν την δυνατότητα να επιτευχθεί η υψηλή αισθητική που όλοι επιθυμούμε. Μην ξεχνάς πως αυτά φέρνουν σε μια δουλειά καλούς ηθοποιούς, καλούς σεναριογράφους, έναν καλό διευθυντή φωτογραφίας, έναν καλό σκηνογράφο, έναν καλό ενδυματολόγο και πάει λέγοντας…

Στην σειρά υποδύεσαι την Μυρσίνη Σεβαστού την οποία θα μπορούσαμε να την κατατάξουμε στους λεγόμενους κακούς ρόλους. Προσπάθησες να δικαιολογήσεις τις πράξεις της για να την προσεγγίσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο;

Την Μυρσίνη την θεωρώ έναν από τους πιο υπέροχους ρόλους που είχα την τύχη να ερμηνεύσω ακριβώς γιατί είναι ένα πολυδιάστατο πρόσωπο κι έχει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τον ηθοποιό όσο και για τον τηλεθεατή. Στην ουσία περνάει από πολλά και διαφορετικά στάδια με έναν τόσο αρμονικό τρόπο που αξίζει να υποκλιθείς στην σεναριογράφο μας Μελίνα Τσαμπάνη. Καλώς ή κακώς έτσι είναι κι η ζωή όπου δεν μπορείς με ευκολία να χαρακτηρίσεις κάποιον καλό ή κακό και να είσαι σίγουρος πως έπεσες μέσα. Ομοίως και στην ζωή περνάμε από πολλά και διαφορετικά στάδια, γι’ αυτό κι είναι γεμάτη εκπλήξεις.

Έχεις μιλήσει με διθυραμβικά λόγια για τους συμπρωταγωνιστές σου, Γιάννη Στάνκογλου και Μαρία Κίτσου. Τι σε κάνει να τους ξεχωρίζεις σαν ηθοποιούς;

Με τον Γιάννη είχαμε βρεθεί σε παραγωγές στο θέατρο και τον κινηματογράφο και πραγματικά είμαι πολύ χαρούμενη που φέτος παίζουμε στην ίδια σειρά. Όπως του λέω συχνά για να παίξει κάποιος έναν κακό ρόλο πρέπει να είναι καλός ηθοποιός και καλός άνθρωπος. Με την Μαρία μοιραστήκαμε την σκηνή στο Ηρώδειο, πρόπερσι, με την παράσταση «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που δείχνει η μικρή οθόνη. Στην σειρά είμαστε εχθροί ενώ στην πραγματικότητα γίναμε φίλες. Παρόλα αυτά, θέλω να αναφερθώ και σ΄ άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς κι ανθρώπους που συμμετέχουν στην σειρά όπως είναι ο Λεωνίδας Κακούρης, ο Αναστάσης Ροϊλό, η Έλλη Τρίγγου κι η Μαρία Αντουλινάκη. Είναι φυσικό βέβαια με κάποιους ανθρώπους να αναπτύσσεται μεγαλύτερη και πιο δυνατή χημεία κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Παρόλα αυτά νιώθω υπερτυχερή που συνυπάρχω με υπέροχους ηθοποιούς και ευχάριστους ανθρώπους.

Η Μυρσίνη έχει χάσει το παιδί της, οπότε υποθέτω πως οι σκηνές είναι εξαιρετικά απαιτητικές υποκριτικά. Πως καταφέρνεις να αποστασιοποιείσαι μετά το τέλος των γυρισμάτων;

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Μπορώ να σου αποκαλύψω πως κάθε πρωί που μπαίνω στο αυτοκίνητο για να πάω στο γύρισμα, κοιτάω τον καθρέφτη μου και λέω «άλλη μια μέρα στην ζωή της Μυρσίνης». Μπορεί να αφιερώνω πολύ χρόνο στην έρευνα και να δίνω την ψυχή μου για να φτάσω στο επίπεδο της ερμηνείας που επιθυμώ, όμως είναι πολύ σημαντικό για μένα να μην αφήνω τον ρόλο να με κυριεύσει.

Στην δική σου ζωή έχει συμβεί κάποιο περιστατικό που σε τρομοκράτησε για την σωματική ακεραιότητα των παιδιών σου;

Κοιτώντας πίσω όλα όσα συνέβησαν μου μοιάζουν μικρά και πως ξεπεράστηκαν εύκολα. Όμως, όταν τα ζεις τα βλέπεις πολύ διαφορετικά. Όταν ο γιος μου ήταν 12 χρονών χτύπησε στο σχολείο πολύ σοβαρά κι εγώ βρισκόμουν στην Χαλκιδική για μία παρουσίαση. Σ’ όλη την διαδρομή προσευχόμουν βαθιά να μην είναι κάτι που δεν έχει πισωγύρισμα. Όταν αποφασίζεις να κάνεις παιδιά μαθαίνεις να προσεύχεσαι.

Παρόλα αυτά κι εσύ έχεις βιώσει πως είναι να τίθεται η ζωή σου σε κίνδυνο. Σ’ έκαναν αυτές οι εμπειρίες να αναθεωρήσεις;

Έχω πάθει τρία ατυχήματα. Το ένα ενώ ήμουν πεζή, το άλλο ενώ έκανα ποδήλατο και το τρίτο ενώ κατέβαινα από το άλογο. Εκεί κατάλαβα πως μια στιγμή μας χωρίζει από τον θάνατο. Αυτό με έκανε να αναρωτηθώ γιατί έπαθα ό,τι έπαθα κι γιατί έτυχαν σε μένα αυτές οι εμπειρίες. Μέσα από αυτή την διαδικασία εξελίχθηκα και ως άνθρωπος.

Έχεις δηλώσει «Δόξα τω Θεώ που τα παιδιά μου δεν έγιναν ηθοποιοί.». Έχεις πληγωθεί από τον χώρο σας;

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι αχάριστη. Η δουλειά αυτή μου έχει δώσει μεγάλες χαρές, χρήματα, αναγνωρισιμότητα και πολλή αγάπη από τον κόσμο. Όπως και να έχει όμως, αυτή η δουλειά απαιτεί μόχθο και αναμέτρηση με τα σκοτεινά εσωτερικά σου μονοπάτια. Όσον αφορά τα παιδιά μου, αν το ήθελαν πραγματικά και σε μεγάλο βαθμό, τότε δεν θα στεκόμουν με τίποτα εμπόδιο.

Έχεις βιώσει σεξουαλική παρενόχληση, έχεις μείνει απλήρωτη από δουλειά, έχεις περάσει δύσκολα με συνάδελφο;

Φυσικά και μου έχουν συμβεί. Όμως, κατάφερα με το πέρασμα του χρόνου να μου συμβαίνουν όλο και καλύτερα πράγματα στην δουλειά και επιλέγω να εστιάζω την προσοχή μου σ’ αυτά.

Είσαι ταγμένη στο θέατρο ενώ στην τηλεόραση έχεις παίξει στην αφρόκρεμα της μυθοπλασίας. Είσαι πολύ επιλεκτική ή πέρασαν περίοδοι που το τηλέφωνο δεν χτυπούσε για κάποια πρόταση.

Νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη που μου δόθηκε η άνεση να επιλέγω τις δουλειές στις οποίες θέλω να συμμετάσχω. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν δύσκολες στιγμές αλλά με κάποιο τρόπο πάντα το πλήρωμα του χρόνου με βοηθούσε να τις ξεπεράσω. Η σκέψη μου και η στάση μου απέναντι στην ζωή με βοήθησαν να φτάσω εδώ και να υπερπηδήσω τα εμπόδια.

Ένας ηθοποιός, όμως, μπορεί να ζήσει μια οικονομικά άνετη ζωή μόνο από το θέατρο;

Γιατί να μην μπορεί… Αν ένας ηθοποιός δουλεύει ασταμάτητα στο θέατρο, η οικονομική άνεση είναι εφικτή. Αν μιλήσουμε για μένα, πέρασαν θεατρικές σεζόν που έκανα παράλληλα τρεις παραστάσεις.

Όταν είχες δηλώσει -με αφορμή την παράσταση «Η πόρνη από πάνω»- πως τρέφεις μεγάλη εκτίμηση για τις πόρνες είχαν ακολουθήσει ορισμένα αρνητικά σχόλια. Εξακολουθείς να τις θεωρείς γενναίες γυναίκες;

Φυσικά κι εξακολουθώ να θεωρώ τις πόρνες γενναίες γυναίκες.

Εξαιτίας της νεανικής εικόνας σου, δύσκολα μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι είσαι γιαγιά. Χαίρεσαι όταν τα εγγόνια σου σε φωνάζουν γιαγιά ή προτιμάς το Κατερίνα;

Εννοείται πως χαίρομαι αν και τα μικρούλια με φωνάζουν Κατρίν. Κάτι μου λέει πως τα έχει δασκαλέψει η κόρη μου.

Με τα εγγόνια σου έχεις την συμβατική σχέση ή είσαι μια μοντέρνα γιαγιά;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι η κλασσική γιαγιά. Μάλιστα, λόγω δουλειάς τα βλέπω πολύ λίγο. Αλλά όταν βρισκόμαστε, πραγματικά «λυσσάμε». Μπορεί να είναι πολύ μικρά ακόμα αλλά μας αρέσει να κάνουμε πράγματα μαζί, όπως να πηγαίνουμε στις νεροτσουλήθρες.

Ο έρωτας έχει θέση στην ζωή μιας γυναίκας που απέκτησε πρόσφατα εγγόνια;

Ο έρωτας έχει θέση στη ζωή όλων των ανθρώπων μέχρι να πεθάνουν!

Όλες οι γυναίκες θα ήθελαν να μάθουν πως πετυχαίνεις αυτή την ιδανική σχέση με τον χρόνο;

Το σημαντικότερο είναι πως τρώω υγιεινά κι είμαι χορτοφάγος εδώ και χρόνια. Αγαπώ πολύ την γυμναστική, δεν καπνίζω, δεν πίνω αλκοόλ και καταναλώνω πολύ νερό. Όσο για αυτό που κάνει την διαφορά είναι πως επικεντρώνομαι στις καλές σκέψεις κι αυτό αντανακλάται και στην εικόνα μου.

Έχεις Instagram και μάλιστα είσαι πολύ ενεργή. Δέχεσαι κολακευτικά σχόλια ή φλερτ μέσω των social media;

Η αλήθεια είναι πως δέχομαι πολλά κολακευτικά σχόλια και μηνύματα αλλά αυτά κυρίως αφορούν τις ερμηνείες μου.

Ξέρω ότι πιλοτάρεις κι αεροπλάνο.

Ισχύει κι αυτό. Δεν έχω φτάσει ακόμη στο δίπλωμα αλλά έχω πετάξει σόλο με μικρό αεροπλάνο. Η ιδέα του να πετάω με μαγεύει.

Τι σε προβληματίζει στην σημερινή κοινωνία;

Με στεναχωρεί βαθιά το γεγονός πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν φαγητό, καθαρό νερό και σπίτι. Με πληγώνει που υπάρχουν άστεγοι στις μέρες μας. Βέβαια κι αυτό με μία πιο γενική ματιά έχει να κάνει με την εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο που με θλίβει.

Κάποια στιγμή είχες δηλώσει πως φιλοξενείς έναν άστεγο στο σπίτι σου. Τι θα έλεγες σ’ όσους συνδέουν την αλληλεγγύη αποκλειστικά και μόνο με τις γιορτές;

Θα έλεγα ό,τι πρέπει να κάνουμε επειγόντως μόδα την βοήθεια σ΄ αυτούς που έχουν ανάγκη, δίχως να ξεχωρίζουμε μέρες κι εποχές.

Ποια είναι τα καλύτερα Χριστούγεννα που θυμάσαι και ποιο το δώρο που δεν θα ξεχάσεις ποτέ;

Τα καλύτερα Χριστούγεννα ήταν εκείνα που πέρασα ως παιδί κι εκείνα που πέρασα με τα παιδιά μου, αν και μπορώ να σου πω πως έχω μόνο ευχάριστες αναμνήσεις από αυτή την γιορτή. Όσο για τα δώρα, ανήκω ειλικρινά σ΄ εκείνους που τα δέχονται όλα με πολύ μεγάλη χαρά μιας και κάποιος σε θυμήθηκε και μπήκε στην διαδικασία να διαλέξει κάτι όμορφο για σένα. Εύχομαι, βέβαια, τα φετινά Χριστούγεννα να είναι τα καλύτερα της ζωής μου και της ζωής όλων των ανθρώπων.

Θεατρικά με τι καταπιάνεσαι αυτό το διάστημα;

Φέτος, σκηνοθετώ και παίζω στην «Σονάτα του Σεληνόφωτος» η οποία ανεβαίνει και στα ελληνικά αλλά και στα γαλλικά. Ανακάλυψα την αισιοδοξία που κρύβει αυτό το υπέροχο κείμενο και τον ερωτισμό, τον πανταχού παρόντα! Ασχολείται με τον έρωτα και τον θάνατο, τις δύο κύριες δυνάμεις δηλαδή που διέπουν την ζωή μας. Είμαι πολύ τυχερή και με τη γαλλική μετάφραση του Gerard Pierrat ο οποίος ήταν φίλος του Ρίτσου και με άριστα ελληνικά, έκανε τη μετάφραση να μοιάζει με πρωτότυπο κείμενο. Επίσης θα κάνω ξανά και την «Πόρνη από πάνω» που είναι μια παράσταση την οποία αγαπώ.

(Η συνέντευξη δόθηκε στον Λευτέρη Βουτσά για το περιοδικό Grande.)