10 τροφές που θα σου φέρουν την ευτυχία

Αυτές οι τροφές όχι μόνο σου προσφέρουν μια υγιή διατροφή αλλά και μικρές δόσεις αισιοδοξίας. 

Ο Αύγουστος εκτός από μήνας είναι και γεγονός κι ενώ μοιάζει να απαιτεί από εσένα να σε βρει στα καλύτερα σου, εσύ όχι μόνο είσαι «πτώμα» από την δουλειά αλλά συνειδητοποιείς πως τα άγχη και το στρες σου δεν καταλαβαίνουν από εποχές. Γι’ αυτό σου βρήκαμε 10 βασικά θρεπτικά στοιχεία που οι μελέτες έχουν δείξει πως ενισχύουν την θετική σου διάθεση και σε κάνουν να νιώσεις όμορφα.

ΑΣΒΕΣΤΙΟ

Το ασβέστιο συμβάλλει στην διατήρηση υγιών αιμοφόρων αγγείων και δυνατών οστών. Τα χαμηλά επίπεδα του έχουν συνδεθεί με την άσχημη διάθεση, κυρίως των γυναικών. Μπορείς να βρεις το ασβέστιο σε τροφές όπως το γάλα, το τυρί, τα αβγά, το βούτυρο και τους ξηρούς καρπούς.

ΧΡΩΜΙΟ

Το χρώμιο είναι υπεύθυνο για την ρύθμιση της ινσουλίνης στο σώμα ενώ βοηθάει τον εγκέφαλο να ρυθμίσει την διάθεση του ατόμου. Η έλλειψη του, μάλιστα, σύμφωνα με τις έρευνες είναι υπεύθυνη για την υψηλή πίεση και την κατάθλιψη. Το χρώμιο βρίσκεται στο σκόρδο, το λεμόνι και τα προϊόντα ολικής αλέσεως.


ΦΟΛΙΚΟ ΟΞΥ

Το φολικό οξύ, γνωστό και ως φυλλικό οξύ ή φολασίνη ή βιταμίνη Β9 είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος βιταμινών Β. Το στοιχείο, που μπορείς να βρεις στα όσπρια, το σπανάκι και το μπρόκολο, μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης του πλάσματος, μιας ουσίας που παράγεται από το αμινοξύ μεθειονίνη και που αυξάνει το οξειδωτικό στρες.

ΣΙΔΗΡΟΣ

Αν καταναλώνεις ανά τακτά διαστήματα κόκκινο κρέας, γαρίδες και όσπρια τότε λαμβάνεις τις απαραίτητες ποσότητες σιδήρου και δεν έχεις να φοβάσαι την  μειωμένη ικανότητα για εργασία, την αρνητική συμπεριφορά και την αδυναμία για μάθηση, μνήμη και σκέψη που προκαλεί η έλλεψη του.

ΜΑΓΝΗΣΙΟ

Το μαγνήσιο που θα βρεις στην μαύρη σοκολάτα, τις μπανάνες και τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραγωγή σεροτονίνης δίχως την οποία αυξάνονται οι πιθανότητες για εμφάνιση έντονου στρες.

ΩΜΕΓΑ 3

Τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα δρουν κατά της φλεγμονής στον οργανισμό, ενώ είναι ωφέλιμα για την ψυχική υγεία λόγω της αντικαταθλιπτικής τους δράσης. Θα τα εντωπίσεις στα καρύδια, τα ψάρια και τον λιναρόσπορο.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ 6

Αν αναζητάς μια καλή ψυχολογία δεν έχεις παρά να καταναλώσεις φυστίκια, δημητριακά και κρέας που περιέχουν την πολύτιμη βιταμίνη 6 ή αλλιώς πυριδοξίνη η οποία συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης από το αμινοξύ τρυπτοφάνη με αποτέλεσμα να έχει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των νοητικών διαδικασιών και της καλής διάθεσης.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ 12

Η έλλειψη βιταμίνης 12 μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες νευρολογικής φύσεως  όπως η κατάθλιψη, η παράνοια, οι παραισθήσεις και η ψύχωση. Μιας και κυρίως βρίσκεται στο κρέας, παρατηρείται συχνότερη απουσία της βιταμίνης στους χορτοφάγους. Εκείνοι μπορούν να την βρουν στο γάλα αμυγδάλου, στα δημητρικά και την διατροφική μαγιά.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D

 Η βιταμίνη D είναι ο σύμμαχος του ανθρώπου κατά των ψυχικών νόσων. Αρκεί να συμπεριλάβεις στην διατροφή σου το συκώτι, τον χυμό πορτοκάλι, το ψάρι σε κονσέρβα και τη βρόμη.

 ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

Ο ψευδάργυρος είνα γνωστός ρυθμιστής της διάθεσης και συμβάλλει στην μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Αυτό το θρεπτικό στοιχείο βρίσκεται στα θαλασσινά, τα μανιτάρια και τα φασόλια.